Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on sty 21, 2021 in Transport |

Rower w pociągu – garść informacji

Rower w pociągu – garść informacji

W życiu wielu osób zainteresowanych kolarstwem pojawia się taka chwila, kiedy swój rower należy przewieźć rowerem. Może się to odbywać w rozmaitych okolicznościach: najczęściej jest to chęć eksploracji na dwóch kółkach terenów oddalonych od swojego miejsca zamieszkania o zbyt duże odległości. Wzięcie roweru do pociągu jest bardzo wygodnym sposobem na przewiezienie jednośladu z jednej lokalizacji do drugiej i umożliwia zwiedzenie nowych obszarów. Przed spróbowaniem tego rodzaju przyjemności należy jednak wiedzieć w jaki sposób przewożenie rowerów może się odbywać.

Rower w pociągu – koleje regionalne

Większość połączeń regionalnych obsługiwana jest w Polsce przez nowoczesne pociągi typu elektryczny zespół trakcyjny. Są to składy, które mają określoną na starcie ilość wagonów i wbudowaną pulę stojaków rowerowych. Tyle ile ich jest, tyle zazwyczaj system może sprzedać biletów rowerowych na określone połączenie. Cykliści mają zazwyczaj do swojej dyspozycji cały przedsionek określonego przedziału – poza trasami stricte turystycznymi rzadko dochodzi do większych przeciążeń możliwości przewozowych. Warto powiedzieć, że dodatkowy bilet na przewóz roweru kosztuje w pociągach regionalnych 7 zł, na opłatę tą niestety nie obowiązują zniżki studenckie, uczniowskie czy żadne inne.

Rower w pociągu –  pociągi dalekobieżne

PKP InterCity cały czas inwestuje w poprawę jakości własnego taboru przez co podróżni na coraz większej ilości tras mogą cieszyć się z komfortowej jazdy. W zmodernizowanych składach o standardzie “IC” najczęściej również spotkać się można z specjalnym przedsionkiem rowerowym w wagonach bezprzedziałowych. O ile na połączenia regionalne czasami istnieje możliwość zakupu większej ilości biletów na rower niż jest stojaków – w PKP InterCity będzie to raczej wykluczone. Jeżeli w składzie nie ma dedykowanych stojaków na rower możliwe jest jego umieszczenie na końcu składu w ostatnim wagonie. Przewożenie jednośladu w pociągach dalekobieżnych jest odrobinę droższe – cyklista musi liczyć się z dodatkowym biletem, który kosztować będzie 9 zł.